Întrebări frecvente

1Cum arată o sesiune de Piano Therapy
Fiecare copil are parte de o evaluare, în care sunt identificate obiectivele, ariile ce trebuie dezvoltate și în urma acestei evaluări se stabilește un program personalizat. Progresele și obiectivele sunt monitorizate în permanență; sesiunile sunt construite în așa manieră încât să ajute individul să obțină cât mai multe reușite.
2Când se văd rezultatele?
Frecvența recomandată este de minim 2 ședințe pe săptămână. Cu cât sesiunile sunt mai dese și mai constante, cu atât progresul va fi mai mare.
3Cât durează o sesiune?
O sesiune durează 50 de minute.
4Copilul meu este mai neastâmpărat; nu a fost diagnosticat cu autism, dar aș vrea să-l aduc la Piano Therapy.
Programul nostru este exclusiv dedicat copiilor cu TSA, cât și în cazul copiilor diagnosticați cu Down, Sindromul Williams, copii care au tulburări de limbaj, afective, de ritm și fluență. Terapeuții Piano Therapy sunt special pregătiți pentru a lucra 1 la 1 cu copii cu nevoi speciale. Cu siguranță vei găsi un curs potrivit copilului tău.
5Care sunt principalele rezultate după terapia Piano Therapy?
Metoda Piano Therapy dezvoltă abilitățile motrice, limbajul, atenția, scade rata comportamentelor disruptive și îmbunătățește stilul de viață.
6Ce bază științifică are această metodă?
În cadrul Asociației Piano Therapy avem în derulare și un proiect de cercetare care ne-a ajutat sa validăm științific această metodă. Metoda Piano Therapy a fost înscrisă la OSIM în anul 2014, iar Asociația Piano Therapy este singurul centru calificat să ofere astfel de ședinte. Elsevier, cel mai mare portal de articole științifice din lume, a publicat primul studiul care validează Metoda Piano Therapy pentru copiii diagnosticați cu autism. Tatiana Dănciulescu, psihopedagog autonom și logoped, a pus bazele metodei Piano Therapy în România începând cu anul 2014, metoda fiind înregistrată la OSIM. În 2018, Tatiana Dănciulescu împreună cu Alexandra Zaharia, al doilea autor al studiului, au demarat studiul pilot prin intermediul căruia au fost explorate efectele preliminare ale metodei Piano Therapy pentru copiii cu tulburări din spectrul autist. “După ani de studiu și practică, sunt fericită să anunț validarea de către comunitatea științifică internațională a primului studiul care confirmă rezultatele metodei Piano Therapy pe care o folosim la asociația cu același nume de peste 8 ani. Îmi doresc din suflet ca un număr cât mai mare de copilași diagnosticați cu autism să beneficieze de rezultatele extraordinare pe care această metodă terapeutică le are pe 3 piloni importanți: dezvoltarea motricității, îmbunătățirea limbajului și a comunicării, dar și a comportamentului“., a declarat Tatiana Dănciulescu, autor principal și fondatoarea metodei Piano Therapy în România. În cadrul studiului publicat în The Arts of Psychotherapy , unul din jurnalele Elsevier, au participat 60 de copii din România, diagnosticați cu autism, 30 în grupul experimental și 30 de copii în grupul de control. Toți copiii au fost evaluați la începutul perioadei (Time 0) folosindu-se testul PEP3-Psychoeducational Profile -Third Edition. După evaluare, copiii din grupul experimental au beneficiat de 2 ședințe de Piano Therapy pe săptămână, timp de 4 luni, iar copiii din grupul de control și-au continuat în această perioadă programul lor obișnuit. Patru luni mai târziu (Time 1), toți participanții au fost invitați la o nouă reevaluare cu același test. Rezultate și beneficii Rezultatele studiului arată că participanții din lotul experimental, care au beneficiat de ședințele de Piano Therapy, au înregistrat o îmbunătățire semnificativă pe următoarele arii: - dezvoltarea motricității - îmbunătățirea abilităților de comunicare și a limbajului - îmbunătățirea comportamentului adaptiv.
7Cum ne putem înscrie și de când încep sesiunile?
Înscrierile se pot face pe adresa de mail a asociatiei: [email protected] sau sunând la numărul de telefon de la secretariat - 0720711016 de luni până vineri, în intervalul 13-19. Sesiune nu încep într-o perioadă anume, fiecare ședință este unu-la-unu, ceea ce înseamnă că poate începe oricând.
8Părinții pot asista la sesiunile de terapie?
Încurajăm părinții să ne fie alături în acest proces și să se implice alături de noi. La prima ședință de evaluare prezența părinților este obligatorie, ulterior însă, aceștia pot alege să asiste la ore sau să aștepte copilul într-un alt spațiu.
9Ce se întâmplă dacă copilul meu nu se descurcă?
Încă de la evaluare , specialistul va poate spune dacă copilului i se potrivește acest program sau nu, ori dacă copilul este motivat de instrument. De asemenea pe tot parcursul colaborării vor exista atât ședințe de coordonare, cât și o comunicarea permanentă a evoluției copilului între terapeut și părinte, astfel încât să putem adapta programul cât mai mult pe nevoile copilului.
10Copiii cântă la pian sau doar ascultă muzică?
Metoda Piano Therapy este o metodă activă în care punem copilul să execute exerciții diverse și să cânte la pian, doar astfel, fiind implicați 100% ei își pot îmbunătăți motricitatea, atenția și se pot dezvolta integrativ. Desigur că există și momente când unii copii au nevoie de pauza, de un moment de relaxare si atunci auditia muzicala ajuta, insa pentru dezvoltarea abilitatilor este nevoie de o structura si de obiective clare pt a inregistra si a putea monitoriza evolutia.